Monday, April 23, 2012

~pengalaman yang amat bermakna~

Assalamualaikum madam  dan sahabat-sahabat semua. Hari ini genap 9 minggu untuk semester pada ini. Ini bermakna kita hanya mempunyai 9 minggu lagi sebelum peperiksaan akhir. Sahabat-sahabat yang akan kahwin pula mungkin tengah menghitung hari xsabar menanti hari yg bersejarah tiba.

Pada minggu ini saya ingin bercerita serba sedikit tentang konvokesyen pusat kecemerlangan UPSI yang telah dilaksanakan pada semester yg lepas. Melalui majlis ini, saya banyak belajar untuk mengurus sesuatu majlis. Contohnya, bagaimana nak sambut tetamu, bagaimana nak kawal kanak-kanak dalam sesuatu majilis yg formal. It's all about ethics and protocol in a function.

Selain protokol dan etika, saya dan kawan-kawan juga ditugaskan untuk menghias dewan konvokesyen tersebut. Kami diberi tema flora dan fauna. Jadi, kami membahagikan kepada 3 kumpulan, Kumpulan 1 adalah kumpulan desingner. Kumpulan yang bertanggungjawab untuk design pentas tersebut. Nak lukis apa dan cara nk susun hiasan-hiasan. Kumpulan ini juga menentukan hiasan-hiasan yang diperlukan.

Kumpulan kedua pula diberi tanggungjawab untuk membuat dan mereka cipta hiasan tersebut. Kumpulan ini akan membuat semua hiasan yang diperlukan. Terdapat beberapa hiasan yang dibuat menggunakan barangan terbuang.

Manakala kumpulan ketiga pula ditugaskan untuk menghias pentas tersebut. Kumpulan ini ditugaskan untuk melekatkan hiasan-hiasan, menyusun hiasan di dalam dewan. Susunan hiasan adalah berdasarkan pelan yg telah drancangkan oleh kumpulan 1. Selain itu, kumpulan ini juga bertanggungjawab untuk menjadi ajk protokol majlis. Misalnya, penyambut tetamu, pengerusi majlis dan sbgainya.

Akhirnya, inilah hasil usaha sama kami semua..

kolam

our advisor





~US~

No comments:

Post a Comment